סודות מדינה / Official Secrets





עוד סיפור מהחיים האמיתיים שמתעלה על כל דמיון. מה הם גבולות הנאמנות? האם הם נשמרים גם בתפקידים הרגישים כמו בטחון לאומי? האם כעובד מדינה, הנאמנות שלך היא לממשל או לעם שפוקד בידיך את בטחון המדינה? סיפור מרתק, שלמזלנו מועבר בסרט באופן די נאמן למציאות (אגב, הנאמנות:).

מה שיוצא דופן במעשיה של קתרין גון הוא טוהר המידות של כוונתה למנוע מלחמה, ללא כל תועלת אישית לעצמה מהגילוי, לפני המלחמה, ולא חשיפת השחיטות בדיעבד.Daniel Ellsberg שהדליף מסמכי הפנטגון לעיתון הניו יורק טיימס, שעסקו בהגדלת המעורבות הצבאית של ארצות הברית במלחמת וייטנאם, פרשה שהסעירה את ארצות הברית בתחילת שנות ה-70, העיד על מעשיה של Katharine Gun:
“the most important and courageous leak I have ever seen. No one else – including myself – has ever done what Gun did: tell secret truths at personal risk, before an imminent war, in time, possibly, to avert it.”

מתוך seret.co.il:

דוקו-דרמה. קתרין גון מועסקת ע״י שירותי הריגול הבריטי כמאזינה לתכתובות בעלות סיווג גבוה. דרך שולחנה עובר מייל סודי ביותר החושף מזימה של שירותי הביון להאזנות לחברי הועדה לביטחון לאומי של האומות המאחדות. בצעד שמסכן את חייה בעונש מאסר ממושך היא חייבת לעשות את מה שהיא מאמינה בו – להדליף את המייל שנמצא ברשותה. מהר מאוד היא מואשמת בבגידה ובריגול. חייה, חירותה וחיי הנישואין שלה מתפרקים, והחקירות שיובילו למשפט שלה, מסעירות את העולם.
https://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=6661

אפשר ללמוד על הסיפור האמיתי מהראיון עם Katharine Gun:
https://www.theguardian.com/film/2019/sep/22/katharine-gun-whistleblower-iraq-official-secrets-film-keira-knightley

*מיועד לצפיה לבני 15 שנים ומעלה בשל מורכבות העלילה. בתיווך מתחשב אפשרות לצפות גם עם בני 12 שנים ומעלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה