רטטוי / Ratatouille

ניסינו להיות מן השורה וראינו את מה שהפך כבר לקלאסיקה. אם יש משהו שאיני מבינה, הוא סרטי ילדים הנוצרים לכאורה עבור הילדים בשנים האחרונות. ההרגשה היא תמיד שהסרטים למעשה נוצרו עבור המבוגרים, על ידי מבוגרים, אז למה למה להם להתחפש למשהו אחר? הנה למשל סיפור נחמד על הגשמת חלום, על ראית האחר, על חשיבות המשפחה. אם הסרט היה נשאר במהות זו, הכל היה נהדר. אבל, הכניסו בו מתח מיותר, קשישה חביבה שרודפת עם רובה ענק אחרי כמה עכברים חביבים לא פחות, טקסטים שנונים יתר על המידה (למה למה אחד העוזרים של השף צריך להיות אסיר לשעבר או שפית מוכשרת נותנת מונולוג שלם על קשיי האשה לכאורה בעולם הגברים תוך כדי נעיצת סכינים קרוב מדי למתלמד שלה), וכמות הפעמים בהם קראו למישהו “הידיוט” בסרט ילדים לא הייתה מביישת מספר סרטי מבוגרים, במצטבר. ואיך בכלל להיות מופתעים שילדים שיגדלו על סרטים כאלה, יביאו לשינוי כלשהו בעולם?
ואפשר שגם מהמר יצא מתוק. עדיין ממליצה על סרט זה ולו בשל הדיונים שיתעוררו בעקבותיו. ועדיף באנגלית, אז יהיה אפשר לסגנן לפחות בקצת את התרגום..

מתוך sratim.co.il:
רמי הוא עכבר אנין טעם שחולם להיות שף. עד שחלומו יתגשם הוא מעביר את זמנו בלמידת סודות המטבח במסעדה צרפתית יקרה ונשנוש המטעמים שהם מכינים. ההזדמנות הגדולה של רמי מגיעה כאשר נער הניקיון של המסעדה, חסר הכישורים, מגלה את הפוטנציאל של העכבר. כעת מוטלת על רמי אחריות גדולה. בזמן שהוא מתחמק מהשף המשוגע, עליו לעזור לחברו ללמוד לבשל ולהשיג את אהובת ליבו, להעלות את רמת המסעדה, ולהמציא את מנת הרטטוי הטובה ביותר בצרפת.
https://www.sratim.co.il/tt13340/רטטוי-(2007)/

לצפיה ישירה מצאתי רק סרט מדובב, לצערי אכן:
https://vidzi.tv/dfpvxa2jv3ux.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה